Google Hummingbird. 12 χρόνια μετά, η μεγάλη αλλαγή

Έφυγε το Πάντα και ήρθε το Κολιμπρί, το αποτέλεσμα μέχρις στιγμής είναι ένα.

ΠΑΝΙΚΟΣ!!!

Πώς γίνετε ένα μικρό πουλάκι σαν το κολιμπρί να προκαλεί τέτοιο πανικό;

Κάθε μεγάλη αλλαγή προκαλεί το πανικό της, αλλά στο τέλος όλα καλά πάνε, Ψυχραιμία πάνω από όλα.

Ας τα πάρουμε όμως λίγο από την αρχή.

Στις 3 Οκτωμβρίου η Google ανακοίνωσε το Hummingbird (κολιμπρί), το οποίο είναι η μεγαλύτερη αλγοριθμική αλλαγή της εταιρίας μέσα σε 12 χρόνια.

Για όσους δεν θυμούνται η Google υπάρχει εδώ και 15 χρόνια.

Τι είναι το Hummingbird;

Δέν είναι μια απλή ενημέρωση του κώδικα, αλλά είναι ο καινούριος αλγόριθμος της Google. Το Panda και το Penguin, ήταν απλά ενημερώσεις. Το “κολιμπρί” είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο.

Το Hummingbird δημιουργήθηκε για να καταλαβαίνει και όχι απλά για να φέρνει αποτελέσματα βασισμένα σε λέξεις-κλειδιά. Ο αλγόριθμος αναλύει κάθε αναζήτηση περισσότερο και προσπαθεί να εντοπίσει ποια είναι η πρόθεση του χρήστη. Βέβαια, αυτό σαν τεχνολογία προϋπάρχει μέσω του Knowledge Graph, το πρόγραμμα της Google που τελικά γέννησε το Hummingbird.

 Τι είναι το Knowledge Graph;

Η Google δημιουργήθηκε δημιουργήθηκε και κυκλοφόρησε στην αγορά με γνώμονα ότι ο άνθρωπος είναι περίεργο ον, του αρέσει να ανακαλύπτει, να εξερευνά και να αναπτύσσεται.

Στα μέσα του 2012, αυτή η θεμελιώδης αρχή οδήγησε στην ανακοίνωση του Knowledge Graph, ένα project που θα μπορούσε να εμφανίζει στους χρήστες πιο σχετικές και σημαντικές πληροφορίες για κάθε τι που έψαχναν.

Το Knowledge Graph μετέτρεψε τη Google από μία μηχανή αναζήτησης σε μία μηχανή γνώσης, επιτρέποντας στους χρήστες να εξερευνήσουν παράλληλα θέματα σχετικά με κάθε συγκεκριμένο πρόσωπο, μέρος ή πράγμα, που η Google είχε πληροφορίες.

Για παράδειγμα, αν αναζητήσετε για τον Leonardo da Vinci, θα σας γυρίσουν πληροφορίες και για ένα πλήθος άλλων Αναγεννησιακών φιγούρων.

Αυτή η λειτουργία είναι αποτέλεσμα του Knowledge Graph.

Αυτό το πρόγραμμα φαίνεται να καταλαβαίνει τις αναζητήσεις και όχι απλά τις λέξεις-κλειδιά που πληκτρολογείτε. Αυτό είναι που το κάνει τόσο πρωτοποριακό. Αυτο είναι που κάνει τη Google δημοφιλής.

Κατά κάποιο τρόπο αντιλαμβάνεται ότι όλα συνδέονται, και με αυτό το τρόπο είναι σε θέση να καταλάβει για τι ενδιαφέρονται οι χρήστες, από τις αναζητήσεις τους. Όπως και ο άνθρωπος, καταλαβαίνει τη πρόθεση.

Γιατί η πρόθεση είναι είναι τόσο σημαντική;

Το τοπίο της αναζήτησης αλλάζει. Οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν το Google μόνο όταν κάθονται στο γραφείο τους.

Χάρις τα “θαύματα” της Google, όπως η φωνητική αναζήτηση (Voice Search), πλέον οι χρήστες μπορούν να εκτελέσουν ερωτήματα αναζήτησης στα κινητά τους και στις ταμπλέτες τους. Και το κάνουν. Το κάνουν τόσο πολύ μάλιστα που οι έξυπνοι άνθρωποι της Morgan Stanley προβλέπουν ότι τα κινητά θα ξεπεράσουν τους επιτραπέζιους υπολογιστές σε χρήση μέχρι το 2015.

Όπως αποδεικνύεται, τα αποτελέσματα που έρχονται από τις Φωνητικές αναζητήσεις διαφέρουν κατά πολύ από τα αποτελέσματα που έρχονται από πληκτρολόγηση. Τα φωνητικά ερωτήματα περιέχουν περισσότερες λέξεις-κλειδιά από τα ερωτήματα που πληκτρολογούμε. Και αν αυτό πρόκειται να γίνει κανόνας, τότε ένας αλγόριθμος που καταλαβαίνει τη πρόθεση του χρήστη είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της Google.

Η αφοσίωση της Google στην κινητή τεχνολογία θα πρέπει να είναι μια κραυγαλέα ένδειξη για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, ότι πρέπει να κάνουν τα site τους φιλικά προς τα κινητά (responsive). Χωρίς responsive web design, είναι βέβαιο ότι η ιστοσελίδα σας δεν θα κρατήσει για πολύ.

Τι επιπτώσεις υπάρχουν στο SEO;

Κάνατε το SEO σας με τον σωστό τρόπο. Ακολουθήσατε όλους τους κανόνες και έχετε εργασθεί σκληρά. Έτσι, τώρα που το Hummingbird κάνει κουμάντο, όλη αυτή η σκληρή δουλειά και η επιμονή σας, θα πάει χαμένη; Η ιστοσελίδα σας θα χάσει τη θέση της;

Σίγουρα όχι. Η Google εφαρμόζει το κώδικά της στις καινούριες αναζητήσεις, και δεν θα μηδενίσει ότι υπάρχει μέχρι στιγμής. Σίγουρα κάποιοι θα χάσουν έδαφος, αλλά έχετε όλο το χρόνο για να διορθώσετε παλιές τεχνικές που δεν θα ισχύουν πια.

Αν η στρατηγική που χρησιμοποιήτε βασίζεται σε τεχνικές white hat, η ιστοσελίδα σας θα παραμείνει αποτελεσματική και παραγωγική.

Έχουν περάσει σχεδόν 4 μήνες από την ανακοίνωση του Hummingbird και η Google συνεχίζει να “επιβραβεύει” το καλό και μεγάλο περιεχόμενο, το ποιοτικό blog post, τα anchor text και τα title tags.

Οπότε, συνέχισε να κάνεις αυτό που κάνεις ή βάλε κάποιον που ξέρει τι κάνει να το κάνει για εσένα.