Google Partners: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για τον Τουρισμό

Στις 19 Μαρτίου το συνεδριακό κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής μεταμορφώθηκε σε Γκουγκλότοπο για τις ανάγκες του πρώτου σεμιναρίου για τους εν δυνάμει συνεργάτες της Google. Μια μεγάλη τσουλήθρα στην είσοδο, αναπαυτικά πουφ και έντονη εναλλαγή χρωμάτων στο κλασικό μοτίβο μπλε, κόκκινο, πορτοκαλί και πράσινο, μια μικρή δόση από την ανάλαφρη αίσθηση της δημιουργικότητας που συχνά λείπει από τα διαφημιστικά μας πρακτορεία, τις εταιρείες marketing και development.

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Φιλήμων Παπαπολύζος (Google Engage Coordinator) μας καλωσόρισε και ανέλαβε να εκμαιεύσει από τους ομιλητές τον αγαπημένο τους τουριστικό προορισμό. (Όχι δεν θα σας αποκαλύψω τους προορισμούς)google partner 2014

Η Μαρία Φουντά (Υπεύθυνη Marketing – Google Greece) παρουσίασε συνοπτικά την πλατφόρμα Google Partners, η οποία αποτελεί την φυσική εξέλιξη και συγχώνευση των μέχρι τώρα εργαλείων που παρείχε η Google στους διαφημιστές. Ταυτόχρονα εστίασε στην επιχειρηματική ευκαιρία που βλέπει η Google τόσο στον τουρισμό όσο και στην ανάπτυξη των διαφημιστικών εταιρειών που ασχολούνται με την online προώθηση τουριστικών επιχειρήσεων. Αναφέρθηκε στο χαρακτηριστικό success story των διαφημίσεων Google Ad Words αυτή την περίοδο. Την περίπτωση του Έναργον με τον τίτλο «Το ίντερνετ δουλεύει για το Έναγρον» και το cover story:

Η Φανή και ο Γιάννης, πάντοτε ήθελαν να μοιραστούν την ατμόσφαιρα και τις αξίες των Κρητικών βουνών με όλο τον κόσμο. Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε το Έναγρον, ένα ασυνήθιστο οικοτουριστικό χωριό. Το Adwords τους βοήθησε να έρθουν σε επαφή με φυσιολάτρες από όλο τον πλανήτη. “Με αποτέλεσμα, σήμερα ένα 50% περίπου των κρατήσεων να είναι μέσω διαδικτύου.”, λέει περήφανα ο Γιάννης. “Εμείς εδώ ζούμε το ονειρό μας, και σε αυτό μας βοήθησε το ίντερνετ.”

{youtube}6e1g6FvlLuk{/youtube}

Όπως τέλος επισήμανε σε μία αγορά όπως ο Τουρισμός που παράγει το 16% του ΑΕΠ, με χιλιάδες απασχολούμενους και θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. σε μια αγορά με πάνω από 20.000 καταλύματα το πρόβλημα δεν είναι ο ανταγωνισμός άλλα η έλλειψη διαφημιστικών γραφείων να καλύψουν τον κλάδο.

Την σκυτάλη πήρε ο Μάρκος Κοεμτζόπουλος (Οικονομικός Αναλυτής – Google Greece) για να ενισχύσει με δεδομένα την επιχειρηματική ευκαιρία στις διαφημιστικές ανάγκες των τουριστικών αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων, έχοντας επεξεργαστεί Big data, μη διαθέσιμα για εμάς τους κοινούς θνητούς. Παρουσίασε στοιχεία για τις φάσεις που ονειρεύεται, σχεδιάζει και υλοποιεί ο επισκέπτης ανάλογα με την χώρα προέλευσης το ταξίδι του καθώς και στοιχεία από τον διαμορφωμένο ανταγωνισμό. Θα επανέλθω με εκτενή αναφορά σε επόμενο άρθρο.

Στην συνέχεια ο Γεράσιμος Νικολόπουλος (Ιδρυτής της Growth), δοτικός και με ιδιαίτερα γκουγλοειδή ανοιχτοσύνη όπως θα έλεγε και o Jeff Jarvis, μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες «μυστικά» διαχείρισης μιας επιτυχημένης εκστρατείας Google Adwords και έθεσε τον προβληματισμό κατά το πόσο οι online υπηρεσίες booking συνεισφέρουν στην ανάπτυξη μιας ξενοδοχειακής μονάδας. Τέλος εστίασε στο ότι ο μοναδικός δρόμος προς την επιτυχία των διαφημιστικών εταιρειών “περνάει” από την ανάπτυξη και την επιτυχία του κάθε πελάτη μας ξεχωριστά.

Μετά το Coffee Break ο Σπύρος Μυλωνάς (business Consultant – Krataion Consulting) μας «χόρεψε» στους ρυθμούς των Queen με το Bohemian Rhapsody, υπενθυμίζοντας σε όλους μας πως άλλο σοβαρότητα και άλλο σοβαροφάνεια. Στο χώρο της διαφήμισης επιβάλετε να επανέλθει η δημιουργικότητα, και το «παιχνίδι» είναι μέρος της.

Το Σεμινάριο έκλεισε με δύο «case study» ξενοδοχείων που είχαν την διάθεση να επενδύσουν και να αλλάξουν, παρουσιάστηκαν λοιπόν οι περιπτώσεις του Maistrali Apartments & Studios στην Κεφαλονιά και του Alekas House Hotel στο Πήλιο, το οποίο θα αποτελέσει και το αντίστοιχο success story για το Google Adwords την επόμενη χειμερινή τουριστική περίοδο.

Αυτή ήταν σε γενικές γραμμές η ατμόσφαιρα από το σεμινάριο με μία, ομολογουμένως, αρκετά υποκειμενική προσέγγισή. Αυτό που πρέπει να συγκρατήσει κανείς είναι πως δόθηκαν αρκετά ερεθίσματα και αναπτύχθηκαν προβληματισμοί! Μερικά ερωτήματα που προκύπτουν θα τα συζητήσουμε εκτενέστερα σε μελλοντικά άρθρα.

  • Έχω τουριστική επιχείρηση, ποια είναι η κατάλληλη περίοδο να κάνω μια εκστρατεία Google AdWords;
  • Προώθηση Ιστοσελίδας, δεν μπορώ να επενδύσω σε S.E.O. (βελτιστοποίηση ιστοσελίδας) μπορώ να κάνω μόνο Google AdWords;
  • Social Media – Ψάχνει κανείς ξενοδοχείο στο Facebook;
  • Booking.com και άλλοι tour operators (on-line ή off-line), αναπτύσσουν την επιχείρηση μου;
  • Τουριστικά Portal πρέπει να μπω σε όλα – Κατάλογοι επιχειρήσεων Τουρισμού, πρέπει να εμφανίζομαι παντού;

Αυτά και άλλα ερωτήματα θα αναπτύξουμε μαζί, αφήστε τα σχόλιά σας και τις απορίες σας, 
Ηλίας Τσαλδάρης S.E.O. Expert, Google Adwords Individual Certified